zondag 17 maart 2013

Alpaca (Vicugna pacos)

Gisteren had ik een lekkere fietstochtje gemaakt van een kleine 20 kilometer, vanuit Hoogeveen, over Fluitenberg, richting Boswachterij Ruinen en weer terug. Tussen Fluitenberg en Echten zag ik op een grasveldje een lama-achtige dier liggen, althans ik dacht dat het een lama was. Dit zie je niet elke dag dus ik besloot af te stappen om van het dier een paar foto's te maken. Het grasveldje bevond zich langs de weg op het terrein van kampeerboerderij Sonneclaer te Fluitenberg. Ik kende deze accommodatie, want hier maken ze ook ambachtelijk ijs. Heerlijk! Maar dit dier heb ik hier nog nooit gezien.
Nadat ik van mijn fiets was afgestapt, liep ik voorzichtig langs het hek om zo goed mogelijk foto's te kunnen maken. Het verbaasde mij dat hij niet van mij schrok. Het was natuurlijk al wat mensen gewend en bleef dus rustig op zijn plek liggen, om zich heen kijkend zonder zich aan mij te storen.
Toen ik thuis was, wilde ik toch weten welk dier ik nou had gefotografeerd en besloot de kampeerboerderij op te bellen. Ik kreeg de eigenaar, Gerard Mul aan de lijn en hij vertelde mij dat het een Alpaca was. Alpaca's heb ik wel eens vaker gezien, maar deze herkende ik niet. De alpaca's die ik eerder had gezien (zie mijn bericht van oktober 2012 en klik hier) waren geschoren, vandaar!
Deze had zijn dikke wintertrui nog aan en was nog niet naar de kapper geweest!



Altijd leuk, voor de afwisseling eens een ander dier te zien dan een koe of een schaap in de wei!

Bedankt voor de leuke berichten op mijn vorig bericht!

11 opmerkingen:

  1. Ze poseerde goed voor je, Willy. Een zeer mooie roodharige:)))
    Goede zondag.
    Een knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's Willy van deze alpaca.
    Foto vijf vind ik echt heel erg mooi.
    Fijne zondag nog.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. °º✿彡
    Belas fotos.
    Muito fofa com todo esse pelo.
    Bom domingo!
    Beijinhos do Brasil. 彡✿º°
    °º✿✿º°

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee zo zou ik hem ook niet herkend hebben,hopelijk gaat hij naar een artistieke kapper dan blijft hij bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Really cute face!
    You got me smiling as discovered these lovely pictures!
    And this fellow is beautiful and looks very cool... no spitting here??!!
    Cheers!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig om te zien Willy, wat een mooie koppie heeft deze.
    Mooie portretten die je gemaakt hebt.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk beest om te zien, Willy. Kan me voorstellen dat je afgestapt bent. Je foto's zijn goed geslaagd. Nr. 1 vind ik erg mooi. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gorgeous capture and focus!
    Amazing picture and definition.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Willy het zijn ook heel mooie dieren deze alpaca's hier zitten er drie Vader , Moeder en Kind .... ergens in Groot-Ammers
    ik heb daar ook zo genoten Mooie wol zal daar vanaf komen denk ik !!!
    grt,Annie
    http://anniezon.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je voor de naam Willy.
    Hier langs de Drechterlandse weg
    en op de dijk in de Wieringermeer lopen ook van deze dieren.
    Ik wist tot nu toe dus niet hoe ze heten maar nu dus wel.
    Prachtig scherpe foto's.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk genieten van de natuur. Zo staan we regelmatig op de camping.

    BeantwoordenVerwijderen